English|صفحه اصلی  | سایت اصلی دانشگاه |   امروز: پنج شنبه ١٦ آذر ١٤٠٢










شرح وظايف واحد فناوري اطلاعات

 

  1. رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کلیه سیستم های رایانه موجود در شبکه
  2. تهیه شناسنامه کامپیوترهای شبکه، نگهداري و بازديد دوره اي از سرورها، سوئيچ ها، روتر ها و سـاير تجهيـزات شـبكه
  3. نگهداری و مدیریت شبکه
  4. بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی
  5. پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری از کلاسهای مجهز به دیتا پروژکتور
  6. نگهداري و حفظ ارتباطات شبکه با دانشگاه و ارجاع اشکالات مربوطه، به دانشگاه
  7. پشتیبانی فنی کلیه سیستمهای شبکه
  8. پشتیبانی نرم افزاری از کلیه نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده در شبکه(  اتوماسیون اداری، نرم افزارهای آموزش، وب سایت، حضور و غیاب، حسابداری حقوق و دستمزد، آنتی ویروس، Ftp دانشکده )و...
  9. خرید تجهیزات و قطعات کامپیوتری با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در بازار
  10. انجام مراحل کارشناسی ، خرید ، تعمیر و بروز رسانی تجهیزات IT
  11. اسمبل و نصب و راه اندازي سيستم هاي كامپيوتري
  12. مشاوره در زمینه IT و راهنمایی و همکاری با مدیران ، کارمندان و دانشجویان در انتخاب نرم افزارهای
    موجود ،سخت افزار و بانکهای اطلاعاتی و سایر منابع مورد نیاز جهت رفع نیازمندیها
  13. بررسی محصولات و سیستمهای موجود و پیشنهاد جایگزین های احتمالی در جهت جوابگویی به نیازمندیهای مشخص شده
  14. نصب ، تنظیم و تغییر نرم افزارهای، شبکه ها ، بانکهای اطاعاتی و سایر سیستمها
  15. توسعه زیر ساختهای شبکه
  16. بازدید دوره ای از کلیه سیستمهای رایانه ای موجود در شبکه
  17. پشتیبانی و بروز رسانی از سرورهای موجود
  18. ارتقا سرورهای محلی به منظور بهينه سازي ارائه سرويس به كاربران
  19. اقدام درجهت اتصال و یا انفصال کامپیوترهای موجود در حوزه بنا بر نیاز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظیمات مربوطه منطبق بر فرآيندهاي مدیریت فناوری
  20. مدیریت و پشتیبانی از شبکه داخلی و ارتباط آن با شبکه خارجی
  21. برطرف نمودن اشكالات كاربران در استفاده از سرويسهاي شبكه دانشگاه طبق فرآيندهاي مدیریت فناوری
  22. پشتیبانی و نگهداری شبکه wireless   و رفع عیب آن
  23. تحلیل و بررسی انواع سطوح دسترسی کاربران 
  24. تخصیص انواع سطوح دسترسی کاربران ( اینترنت و اینترانت و پرینت)
  25. تحلیل در راستای زیر ساختها و شبکه
  26. ارائه سامانه ها جهت تسهیل در امور خدمات رسانی
  27. حفظ امنيت فيزيكي محيط اتاق سرور- دما و دقت در عبور و مرور ها
  28. نگهداري و مديريت زير ساخت شبكه
  29. نگهداري و مديريت و پشتیبانی و سرويس‌ شبكه  Lan
  30. شرکت در جلسات مدیریت فناوری دانشگاه
  31. به روز نگه داشتن مطالب  بخش فناوری اطلاعات  در وب سایت  (اخبار و اطلاعیه ها و ... )
  32. مطالعه واظهار نظر در خصوص طراحي وپياده سازي سيستمهاي كاربردي
  33. اظهار نظر درخصوص نوآوريها وطراحيهاي جديد فن آوري اطلاعات
  34. تحقیق، پژوهش و مطالعه و کسب آگاهی از سیستم‌های مختلف ارتباطی و اطلاعاتی و ارائه راه حل‌های مناسب، به منظور توسعه و بهبود سیستم‌های شبکه در جهت توسعه ارتباطات
  35. فرهنگسازی و تلاش در جهت استفاده کاربردی از سیستم‌های اطلاعاتی، بانکهای اطلاعاتی در جهت ارتقاء طرح تکریم ارباب رجوع و ارائه طرحهای مناسب با استفاده از سامانه‌های فناوری اطلاعات
  36. ارسال گزارش فعاليت هاي انجام شده ( سخت افزار ،نرم افزار ،شبكه)  در قالب فرم هاي تدوين شده